Autorská administrace - FAQ

V tomto článku najdete odpovědi na nejčastěji pokládané otázky.

Otázky a odpovědi

Jak probíhá zpracování nových programů?

V okamžiku, kdy přidáte produkt i s jeho variantami, je informován administrátor o novém produktu. Zkontroluje zadané informace, popisky, adresy a připraví chybějící screenshoty (náhledy). Produkt zařadí do dalších opovídajících sekcí, přidá klíčová slova, program stáhne pro kontrolu antivirovým programem a umístění na FTP server Slunečnice. Provede zkušební instalaci a vyzkouší základní funkčnost. Je-li vše v pořádku, objeví se nový či aktualizovaný program brzo v katalogu.

Jak dlouho trvá zpracování nových produktů?

Zpracování správně zadaného produktu může trvat 1 až 3 dny (v závislosti na celkovém množství nových produktů či čekajících aktualizací). Jsou-li však poskytnuté informace nesrozumitelné, chybné, neúplné či jiným způsobem nedostačující, prodlužuje se samozřejmě i doba nutná k jejich zpracování.

Jak mohu urychlit zpracování mého programu?

Naprosto stačí, budete-li nám poskytovat kvalitní a ucelené informace. Nabízíme několik tipů, které vám pomohou zrychlit zpracování vašeho produktu:

  • pište srozumitelně, správné po gramatické i stylistické stránce
  • hodnoťte produkt střízlivě, skromně a věcně
  • vyvarujte se superlativů (nejlepší, nejrychlejší, nejnovější atpd.)
  • nepoužívejte marketingové slogany
  • delší texty čleňte do odstavců
  • uveďte vyžadované knihovny, objekty či programy
  • nezapomeňte zadat varianty
  • popište varianty produktu
  • umístěte soubory pro stažení na dostupném serveru
  • vložte i náhledy (screenshoty), popište je
  • kontrolujte své soubory na přítomnost virů
  • navrhněte klíčová slova
  • přidejte produkt jen do odpovídajících sekcí
  • odpovídejte na případné dotazy administrátora položené e-mailem
  • program nepište jen pro jednu verzi operačního systému, administrátor nemusí používat stejnou

Vytvořil jsem program, ale nechce se mi zakládat vlastní WWW stránky?

Pro přidání vašeho produktu do katalogu Slunečnice.cz není potřeba mít vlastní stránky a ani není potřeba soubory produktu umisťovat na Internet.

Zadejte informace o vašem produktu standardním postupem pomocí Autorské administrace do katalogu našeho serveru. Jako adresu pro položku Místa ke stažení zadejte www.slunecnice.cz. Má-li váš produkt do 10 MB, zašlete jej e-mailem administrátorovi na adresu filipek@iinfo.cz. Je-li váš produkt větší, rozdělte jej, popř. se s administrátorem na stejné adrese domluvte na jiném způsobu předání.

Administrátor umístí soubory vašeho produktu na naše FTP připojené na páteři českého Internetu. Kromě hostingu získáte i své vlastní WWW stránky v podobě kvalitní prezentace vašeho produktu i vás jako autora.

Kam zadám URL pro stažení programu?

URL ke stažení souborů zadávejte pouze na stránce detailu varianty produktu do položek Místa ke stažení. Odkazy na přidání varianty jsou na stránce produktu pod informacemi o produktu.

Proč nemohu uvést některé freeweby v URL pro stažení?

Freeweby (služby poskytující bezplatný webhosting) je možno uvést, při kontrole budou však administrátorem nahrazeny adresou umístění na FTP Slunečnice.cz. Důvodem je problematičnost freewebů z pohledu našich návstěvníků, zájemců o vaše produkty.

Některé z freewebů omezují přístup k souborům, které se na nich nacházejí. Přistupuje-li se k souborům ze stránek umístěných na stejném freewebu, jsou normálně dostupné; při přístupu z jiných stránek nejsou však soubory nalezeny či je k nim odmítnut přístup. S popsaným chováním se setkáte např. u služeb host.sk, tripod.com, webpark.cz a dalších.

Mezi jiné neřesti freewebů patří jejich častá nedostupnost, odmítání zahraničních návštěvníků či limity na počet poskytnutí souboru za den.

Chtěl bych mít u svého produktu odkaz na knihovnu/program. Jak na to?

Velmi často je pro běh vašeho programu či pro přístup k vámi poskytovaným datům potřebná doplňující knihovna (Visual Basic Runtime) či produkt (DirecX, Acrobat Reader, Office Reader, atd.). Takovou knihovnu či produktu samozřejmě nemá smysl distribuovat jako součást vašeho produktu – velká řada návštěvníků je již má nainstalované a stahovala by si je znovu zbytečně.

Přesto je vhodné zbylým návštěvnílům nabídnout odkaz na potřebný produkt, aby po něm nemusel dlouho pátrat. Takovým odkazům říkáme souhrně relevantní. Mohou odkazovat libovolný produkt či sekci z našeho katalogu, ale i libovolné URL.

Toužíte-li po relevantních odkazech, využijte poznámku na konci formuláře s daty o produktu a uveďte jména produktů či sekcí, které chcete odkázat, resp. jejich URL.

Jak aktualizovat svůj produkt?

Pro aktualizaci svého produktu nezakládejte nového autora ani produkt. Informace o produktu aktualizujte (opravte, upravte) v Autorské administraci pomocí odkazů Upravit u jednotlivých položek. Změna se projeví v katalogu Slunečnice nejpozději během příštího pracovního dne.

V případě, že jste produkt nezadal nebo Vám ještě nebyl administrátorem přiřazen, přečtěte si otázku Můj produkt je v katalogu …

Jak dlouho trvá zpracování aktualizace?

Ve vetšině případů se objeví zaktualizované informace v katalogu již příští pracovní den. Velmi pravděpodobně je i naleznete již v následujících denních novinkách.

Můj produkt je v katalogu Slunečnice přesto, že jsem jej tam nezadal. Mám zájem jej administrovat, sledovat statistiky stažení, doplnit náhledy, poopravit popis apod.

Nezakládejte nového autora ani nový produkt. Kontaktujte administrátora na adrese filipek@iinfo.cz, uveďte své uživatelské jméno (získáte jej po registraci) a názvy všech produktů, o které máte zájem. Požadované produkty i autorský profil budou přiřazeny k vašeho uživatelskému profilu a budete je moci plně spravovat pomocí Autorské administrace.

Jak odstraním starší produkt či nepodporovanou variantu?

Autorská administrace neumožňuje odstranění produktu či varianty produktu. Ač se může zdát taková funkce užitečnou z pohledu autora, je problematickou pro provozovatele serveru a ani pro uživatele nepřináší příliš výhod.

Starší verze produktu i produkty s ukončeným vývojem či podporou jsou stále zajímavé pro část uživatelů. Důvodem může být ryzí spokojenost s funkcemi starší verze, větší náročnost nové verze, obava před problémy spojené s upgradem či licence nové verze. Nemá smysl před uživateli tyto verze pracně schovávat, uživatelé je mohou získat od přátel, z archivů na CD nebo prostřednictvím konferencí. Nevidíme důvod, proč jim v získání takových verzí bránit na prvním místě, kam intuitivně směřují.

Jako provozovatelé se snažíme propagovat produkty z katalogu i na jiných serverech českého Internetu (boxíky s novými produkty, tipy dne, tématické výběry atpd.) či na CD vkládaných do počítačových časopisů. Z většiny takových prezentací produktů vedou odkazy i na detail produktu na Slunečnici. Představa, že inzerovaný produkt během propagace zmizí, je pro nás nepřijatelná.

Snad jsou nyní zřejmé některé z důvodů pro absenci funkce odstranění produktu či varianty. Máte-li přesto zájem některý z produktů či variant produktu odstranit, kontaktujte administrátora. Přestáváte-li produkt podporovat, uveďte tento fakt do jeho popisu, s administrátorem se můžete domluvit i na snížení hodnocení produktu.

Autorská administrace – Kontakt na administrátora 

Programy ke stažení jsou na Slunečnici bez virů a spyware.