Chyběla vám v minulém díle závodní série Need for Speed volnost? Nebavilo vás stále jezdit nudné okruhy? Chtěli byste zpět policii? Pokud ano, pak zbystřete. Electronic Arts ve svém studiu Black Box Games kutí již dvanáctý díl s podtitulem Undercover, který tohle vše a mnoho dalšího má nabídnout.
Podle dosavadních oficiálních informací se Need for Speed: Undercover vrací zpět ke starým dobrým kořenům série a má opět nabídnout adrenalinové závodění v plném silničním provozu s policejními jednotkami za zády i před vámi. Vše se bude odehrávat ve fiktivním městě zvaném Tri-City. Těšit se můžete na příběh, který psal filmový producent a také na hollywoodské filmové hvězdy, jako je Maggie Q, Heather Fox, Christiana Millian a další…. Jméno hrdiny, za kterého si zahrajeme, dosud není známo, ale jisté je, že je to tajný agent pod vedením federální agentky Chase Linh, kterou ztvární právě zmíněná Maggie Q.
Vaším hlavním úkolem bude dostat se do automobilového gangu, na který budete muset vyhrabat největší „špínu“ a pomalinku ho zevnitř ničit. Aby vás však šéf gangu, zvaný G-Mac, přijal, budete muset udělat pár špinavých úkolů, jako je například ukrást auto (zde bude velmi pěkný filmeček a vaším úkolem bude zavézt auto na určené místo, ale bez policie, takže se ji budete muset v první řadě zbavit). Dalšími úkoly bude také nebezpečný závod za plného provozu na dálnici či silnici.
Série Need for Speed potřebuje nějaké změny, podle vývojářských slov to má být právě nový engin nazvaný Heroic Driving. Tato nová fyzika je zřejmě nejpozoruhodnějším aspektem ve hře. Cílem autorů s tímto enginem je vytvořit akční jízdu, která je někde mezi arkádou a simulací. Fyzika ovládání byla vytvořena úplně od nuly a díky Heroic Driving Engine si budete moci dovolit za jízdy kousky jako je obrat o 360°, nebo například pořádný slalom mezi dopravou.
Need for Speed: Undercover, jak již bylo napsáno, se bude odehrávat ve fiktivním městě zvaném Tri-City. Tohle město bude rozděleno na tři části. Jednotlivé části města jsou od sebe dost vzdálené a jediné spojení vede přes dálnici, která má dohromady šest uzlů. Oblast Tri-City je směsí měst z obou Undergroundů, Most Wanted a Carbonu. Mapa je za celou sérii NFS nejrozlehlejší a nabízí opravdovou adrenalinovou jízdu.
Kopcovitá část města s velkým množstvím okresních silnic se spoustou ještě menších cest pokrytých pouze štěrkem.
Přístavní ostrov plný palem, který je hodně podobný centru Miami.
Průmyslová část oblasti, ve které se nachází velké množství šikovných zákoutí.
Hory plné kaňonů. Nepočítá se mezi části (města).
Need for Speed: Undercover se má vrátit zpět ke kořenům série a této změně se nemohou vyhnout ani závodní módy, které prošly menší revolucí a z nichž některé se opět vrací. Hra nabídne celkem čtyři závodní módy a tři takové bonusy v podobě misí, draftingu, driftu a nechybí ani pomocník při závodech zvaný Speedbreaker, alias zpomalení času. Drafting se využívá při závodech a říká se mu jízda ve vzduchovém pytli. Teď ale k tomu poutavějšímu, čím jsou právě závodní módy, kterých si budete užívat po celou dobu hraní. V seznamu těchto módů nechybí Highway Battle Mode, Sprint, Circuits a zpět se vrací nebezpečné kaňonové bitvy.
Pokud máte rádi nebezpečnou adrenalinovou jízdu, tak si jistě Highway Battle Mode vychutnáte, jelikož právě v tomto módu se budete prohánět po dálnicích za plného provozu. Někdo by řekl, že je to klasický drag, ale to se šeredně plete, jelikož v Highway Battle Mode budete jezdit po dálnicích za plného provozu, budete moci využívat nitro, speedbreaker a nebudete připoutáni pouze do jednoho pruhu, ale budete se moci pohybovat po celé šířce dálnice. Když k tomu přidáte ještě policii (které vás jistě bude pronásledovat) a před závodem dobře zpracované filmové sekvence, tak se dá jistě mluvit o velmi zajímavém závodním módu, který připravovaný díl nabízí.
Tak tento mód ve hře chybět snad ani nemůže, jelikož je to klasika v NFS sérii a v Undercover opravdu chybět nebude. Kdo neví, o čem je sprint, tak se jedná o závod ve skupině jezdců, kde musíte dojet první z bodu A do bodu B. Opět vám v tomto závodě bude ztěžovat situaci doprava, policie a různé překážky.
Tento závod se jezdí na více kol. I v tomto závodu vám bude překážet doprava, policie a další nemilé události.
Závody v kaňonech se po jednom vynechání opět vrací zpět a nabídnout by měly adrenalinovou jízdu, stejně jako v Carbonech.
Mise budou dobrovolné a nebudete je muset plnit. Ve světě však platí pravidlo něco za něco, a toho se drží také lidé v EA, jelikož pokud budete mise plnit, nejen že vám to přinese peníze, ale také různé odměny v podobě nových tuningových součástí, aut a dalších věcí. Při plnění misí budete dostávat rozkazy vysílačkou.
Při bojích s bossy funguje v Need for Speed: Undercover podobný způsob, jako byl v Most Wanted, tedy něco jako Blacklist. Pokud vyhrajete s bossem závod, získáte jeho auto.
Ve všech těchto aktivitách bude hodnocen také váš styl jízdy, budete odměňováni speciálními body pomocí jednoduchého systému. Předvádění klasických smyků, různých otoček nebo náročné jízdy po dvou kolech bude důležité pro výkonnostní postup ve hře. Za body se dá získat vše – nové auta, vylepšení a samozřejmě různý vizuální tuning.
Společnost Electronic Arts pořádala měsíc před vydáním hry v Praze press tour, kde si pozvání novináři mohli Need for Speed: Undercover vyzkoušet a také jim byla od producenta hra velmi dobře vysvětlena. Prezentovala se česká verze pro konzoli PlayStation 3. Dojmy to na nás zanechalo velmi příjemné, jelikož grafickému zpracování opravdu nebylo co vytknout a vozy se nechovají zas až tak arkádově, spíš je to mezi arkádou a simulátorem. Na prezentaci byly přítomné tři verze, ve kterých byla jediná změna, a to ta, že každá verze obsahovala jiný postup v kariéře. Na první verzi se začínalo takřka od začátku, takže policejní jednotky Tri-City nebyly moc agresivní a nesnažily se vás za každou cenu zastavit. V druhé verzi, to byla kariéra zhruba na 11 %, policejní jednotky už zapojovaly vcelku dobře mozek a snažily se vám nadjíždět a různě vás blokovat. Třetí verze byla ke konci kariéry, a to vás muži zákona chtěli zastavit za každou cenu, takže se klidně proti vám rozjeli a napálili to do vás v plné rychlosti.
Mnoho hráčů si láme hlavu, jak to bude s modelem poškození. Poškození ve hře opravdu je, ale nemá to žádný vliv na ovládání vozu, takže pouze odlétají plechy. Pokud při závodě auto poškodíte, tak se vám automaticky po dokončení závodů opraví. Auto lze kompletně zničit pouze v dálniční bitvě.
Tuning je opět rozšířen, ale Underground 2 od toho opravdu nečekejte, spíš takové vylepšené ProStreet s více možnostmi.
Ve hře bude fungovat systém ocenění, který vám po každém závodě přidá dosažené zkušenosti, kterých budete moci využívat nákupem nových věcí pro zlepšení vašeho vozu. Tento systém bude hodnotit všechny závodní módy a dokonce i ty, které plnit nemusíte, jelikož stejně jako starší díly, tak i Undercover bude nabízet speciální závody typu únik, útěk, úkol a demolice města. Závodní mód únik bude nabízet závod proti jednomu protivníkovi a vaším jediným úkolem je se na určenou dobu dostat před něj. Druhý dobrovolný mód bude nabízet honičku s policejními jednotkami. V tomto módu bude vaším úkolem se do určeného času zbavit pronásledované policie. Úkol je už trochu složitější, zde budete dostávat různé úkoly, stejně jako v misích. My jsme si na press tour mohli vyzkoušet úkol dovést auto na určené místo bez velkého poškození. Všechny tři Dobrovolné závody jsme si vyzkoušeli a musíme konstatovat, že jsou velmi zábavné a nesetkáte se se stejným závodem.
Need for Speed: Undercover vychází v Evropě 21. listopadu na PC, Xbox 360, PlayStation 3, PS2, PSP, Wii, Nintendo DS a mobilní telefony.
Programy ke stažení jsou na Slunečnici bez virů a spyware.