Jste zaměstnancem či přímo vlastníkem menší společnosti? Zdá se Vám, že není dost efektivní? Není to nic výjimečného a právě proto vznikají systémy CRM, které vám z této svízelné situace pomohou. Dnes si představíme CRM systém od společnosti eWay.
CRM neboli řízení vztahu se zákazníky slouží k uložení, zpracování a využití informací o zákazních, obchodech s nimi a dalších věcí. Nejen tím pak dokáže takovýto systém pomoci k zefektivnění chodu firmy. V systému CRM vidíte kdo má co dělat, kdy to má dělat a podobně. Máte k dispozici informace o zákazních i zaměstnancích, užitná hodnota takovéhoto systému je pak opravdu veliká. Mezi takovéto systémy patří například Microsoft Dynamics. eWay na tento trh přináší systém, jenž je určen především pro malé a střední podniky a má několik základních rozdílů od podobně zaměřených systémů. V čem je eWay jiný?
Základním kamenem na kterém tento systém staví je program Microsoft Outlook. Ten již sám zvládá spoustu užitečných činností ohledně mailů a plánování do kalendáře, eWay CRM však Outlook značně vylepšuje a dává mu mnoho funkcí navíc. A v tom je právě jeho největší síla. Outlook je na firemní úrovni velice používanou aplikací a mnoho uživatelů ho zná a umí s ním. eWay pak do Outlooku „opticky“ integruje pouze dva nové panely nástrojů, čímž méně zkušeným uživatelům usnadní práci při učení se něčeho nového. Outlook již povětšinou ovládat dovedou a sbližování s novými panely nástrojů je tedy o mnoho snazší, než se zcela novým prostředím CRM systému.
V krátkosti si popíšeme, jak vlastně práce v tomto CRM systému probíhá. Nahoře v novém panelu nástrojů Outlooku vidíte základní moduly tohoto systému, jsou jimi: Projekty, Společnosti, Kontakty, Deník, Docházka, Uživatelé, Dokumenty a E-maily. V praxi to pak vypadá přibližně následovně. Vaše společnost dostane zakázku a vy pro ni vytvoříte v systému projekt. Ten poté jednoduše propojíte s ostatními moduly tak, že ihned vidíte, jaké společnosti se projekt týká, kontakty na odpovědné osoby, jaký tým na projektu pracuje, jaké má úkoly, jaké se k projektu vztahují e-maily a podobně. eWay má sice pro kontakty vlastní modul, ale jednoduše ho lze synchronizovat s kontakty v Outlooku, stejně jako e-maily. Ty mají navíc ještě tu šikovnou vlastnost, příchozí e-mail se automaticky připojí ke kontaktům a projektům, se kterými má co dočinění. To pak dokáže značně zrychlit třídění a získávání informací o projektu
.eWay pak disponuje i dalšími moduly jako jsou Mzdy, Prémie, Znalosti, Školení, Dovolená a kapitolou samou pro sebe je modul Reporty. Ten slouží pro rychlý přehled nad všemi daty v systému a dokáže generovat přehledné sestavy dat a to i s grafy např. vývoje docházky vašeho teamu. Z takovéto sestavy si pak můžete udělat obrázek o tom, kde se v projektu stala chyba a kde byly problémy, máte také přehled kolik daný projekt stál a podobně. Přes další zmíněné moduly pak můžete přidávat vašim zaměstnancům prémie za dobře odvedenou práci, posílat je na školení a oni zase mohou skrze systém požádat o dovolenou. Možností je v systému opravdu mnoho. Všechny informace v systému jsou pak mezi uživateli sdíleny a každý vidí, co se právě s projektem děje. Uživatelům lze pak i jednoduše přidělovat role tak, aby viděli jen to, co se jich týká.
O systému eWay a jeho funkcí bych mohl napsat ještě několik odstavců textu a stejně by to bylo málo. Všechny takovéto systémy jsou poměrně rozsáhlé a popisovat vše do úplných detailů nemá cenu, lepší je si takový systém vyzkoušet. U nás na Slunečnici si systém eWay CRM můžete zdarma stáhnout, jedná se o verzi eWay single, jež obsahuje 90% funkcionality multi verze určené pro podniky. Pro vyzkoušení a zvážení, zda systém zakoupit se jedná o velice užitečnou věc.
Díky systému CRM máte pod kontrolou všechny projekty, emaily, kontakty a tak dále. Takový systém pak chod vaší firmy značně zefektivní a usnadní sdílení dat mezi vašimi zaměstnanci. Integrace do aplikace Microsoft Outlook je skvělým nápadem jak práci s CRM systémem zjednodušit a usnadnit, rozhraní je navíc pěkně přehledné do Outlooku příjemně zapadá. Za systémem stojí česká společnost Memos, z čehož vyplívá, že systém je v k dispozici v českém jazyce. Tedy až na reporty, ty jsou nevím proč anglicky. To je ale asi má jediná výtka k systému, protože jinak se jedná o systém opravdu šikovný a kvalitní, máte-li tak podnik zhruba do 50 zaměstnanců, eWay CRM by se vám určitě mohl hodit. Více o něm se dočtete na stránkách výrobce.
SprinxCRM je vyspělý obchodní systém určený zejména firmám střední velikosti. Jeho výhody, ale ocení i malé společnosti či začínající podnikatelé, kterým může významně pomoci v počátcích budování zákaznických vztahů.
Program slouží pro vedení důležitých informací o partnerech, o aktivitách, které se jich týkají (jednání, prodej, servis apod.), o produktech, které se u firem sledují, o úkolech pracovníků a k vedení dalších užitečných informací (databáze znalostí, aj).
Programy ke stažení jsou na Slunečnici bez virů a spyware.