Organizer BOZP a PO 2.16

Názory na software Organizer BOZP a PO

  • 29. 1. 2014 14:39

    Alena Votrubová (neregistrovaný)
    Tento "systém", dá-li se to tak nezvat je v celku zajímavý, ale... Sice sleduje předprogramované lhůty kontrol, revizí, školení, zdravotních prohlídek apod., ale nenašla jsem další možnosti využití. Navíc si myslím, že v dnešní době informačních technologií a různých cloudů by stálo z vaší strany za to, se zamyslet nad celkovou technologickou inovací, aby váš systém fungoval nezávisle na instalovaném softwaru. Něco podobného, o čem mluvím, jsme začali používat již minulý rok. Inspiraci vám dá například nejznámnější BOZP-SYSTEM (http://www.dokumentacebozp.cz/zakon-legislativa-kontrola). Tento systém též nabízí hlídání různých termínů, ale navíc máte online přístup přes internet, přehled o závadách, poruchách a jiných haváriích, propojení s eŠkolení - online školení BOZP a PO (http://www.skolenibozponline.cz/kurzy-testy), a třeba ještě automatické zálohování dat.
  • 21. 2. 2014 9:06

    Vít Hofman

    Zde na webu BezpecnostPraceUh se krátce rozepisuji o o jedné ze základních povinností zaměstnavatele. Povinností je samozřejmě mnohem více. Doposud jsem neviděl software, který by je umožnil komplexně plnit - a domnívám se, že ani nikdy neuvidím. BOZP je natolik rozsáhlá oblast, že pro její řádné a efektivní plnění musí ve firmě fungovat osoba. Netvrdím, že "bezpečák", ale prostě někdo, kdo bude mít bezpečnost práce se vším všudy (včetně požární ochrany) na starosti a bude si uvědomovat svou odpovědnost - tematický vedoucí BOZP. Zároveň někdo, kdo vedoucím pracovníkům vysvětlí, že oni jsou ti, kteří BOZP ve firmě řídí!

    Pokud se firma k BOZP postaví čelem, a výše uvedenou osobu zaměstná / pověří, pak jsem takové softwary vlastně zcela k ničemu. Pokud totiž ve firmě řádně funguje management rizika, defakto žádné hlídání termínů ani není třeba. 

  • 28. 4. 2014 14:18

    Jaroslav Votava (neregistrovaný)

    Pane Hofmane, to máte sice pravdu s tím zaměstnancem, ale chtělo by to spočítat, kolik úsilý a finančních prostředků stojí jeden takový specializovaný zaměstnanec oproti níže zmiňovanému softwaru, který pokud se nemýlím a pochopil jsem správně z toho webu, nabízí ta společnost zcela zdarma v rámci spolupráce. Myslím si, že zaměstnanec vyjde rozhodně o dost dráž. Asi také záleží na velikosti firmy. Ale většina menších firem si dalšího zaměstnance dovolí jen těžko.

    Našel jsem zajímavý článek o dokumentaci BOZP - http://www.bezpecnostprace.info/item/vzory-dokumentace-bozp-a-po-aneb-proc-se-jim-vyhybat-velkym-obloukem , kde se píše, že zpracování dokumentace BOZP a PO vyjde na zhruba 3.000,- pro malou firmu + nějaké ty roční prověrky za 2.500,-. Specializovaný zaměstnanec vás vyjde asi tak na 30 - 50 tis. měsíčně. A to se vyplatí  :-($)

  • 28. 4. 2014 16:03

    Vít Hofman (neregistrovaný)
    Firmy, které nabízejí zpracování dokumentace BOZP za 3000,- vlastně ve skutečnosti nabízejí jen formální zpracování vybraných dokumentů BOZP, nikoli dokumentace jako takové. Nedokážu si představit, byť pro sebemenší firmu, zda by někdo, kdo se nezřekne své vlastní odměny, dokázal dokumentaci za uvedené ceny vypracovat. Další neodmyslitelnou skutečností je fakt, že zpracování dokumentace, ve smyslu Zákoníku práce, rozhodně není jednorázovou činností. Nelze si zaplatit 3000 nebo i 10000 Kč za zpracování nějakých dokumentů a myslet si, že mám dokumentaci BOZP řádně zpracovanou. Ono je ale prvně nutno pochopit souvislosti BOZP, pochopit, význam, účel dokumentace BOZP a dle toho k ní přistupovat. Za mně, se zaplacení nějakého software nevyplatí, protože do firmy nepřinese přidanou hodnotu nebo jen velmi malou. Ano, jistě napomůže formálnímu splnění některých požadavků, jistě pomůže reálnému a řádnému splnění jiných požadavků, ale ve finále, stejně systém řízení BOZP v takové firmě fungovat nebude, dokud v téže firmě nebude působit odborně způsobilá osoba v prevenci rizik v oblasti BOZP, dostatečně kvalifikovaná, znalá. A cenově? Zaměstnanec sice může vyjít klidně i na 30000 a více měsíčně, zákony však zaměstnavateli umožňují, aby BOZP zajišťoval sám (malý zaměstnavatelé) a nebo, aby si takovou osobu zajistil v rámci smluvního vztahu. Zde pak můžeme mluvit o nákladech cca 1500,- (méně rizikové firmy) až např. 20 000,- (rizikové firmy) / měsíčně. Takže proč vyhodit 3000 oknem, když můžu investovat chytře? Ale vše záleží na zodpovědnosti zaměstnavatele a hlavně na tom, jak si cení životů a zdraví svých zaměstnanců. Pokud si zaměstnavatel myslí, že jim nebo sobě pomůže zakoupením nějakých papírů, či dokonce jen elektronických souborů... je to jeho rozhodnutí.

Programy ke stažení jsou na Slunečnici bez virů a spyware.